COVID-19: Un cop de realitat positiva a les empreses

COVID19_trabajo_espacio_RRHH

Des del despatx Valor Humà, analitzen les conseqüències del coronavirus al món empresarial i l’obligada evolució que ha tingut en molts casos de llocs de treball

 

La pandèmia del Covid 19 ha esdevingut el tancament d’empreses de forma temporal i, com a conseqüència, la derivació en dificultats econòmiques per la falta de d’ingressos. I si és cert que tota recuperació d’una aturada econòmica comporta una reorganització de la economia de l’empresa i en conseqüència, dels seus equips de treball, hi ha esdevingut un aspecte POSITIU que no es va produir en la crisis de 2008.

En la crisis econòmica de 2008 els empresaris estaven immerses en poder salvar les seves empreses en un carrera a corre cuita, sense temps per pensar i veient com els deutes anaven caient. Ni tant sols podien afrontar-los, generant així una situació d’estrès elevat que produïa un esgotament físic i mental, bloquejant a molts d’ells/elles i no podent prendre decisions en relació a nous serveis, innovació o nous models organitzatius.

Derivada d’aquella crisis moltes empreses han seguit amb models clàssics de negocis, però el Covid 19 ha estat un cop de realitat envers a la seva adaptació i les realitats socials i laborals tant canviants últimament. El confinament els ha fet pensar: del fet de parar, de tenir temps, ha sorgit la necessitat, força i voluntat de canviar i/o innovar i tenir una perspectiva de negoci molt més amplia.

Molts/es dels nostres clients, com és el cas de la hosteleria han implantat el take-away, servei que no oferien fins ara i què els hi ha donat una altre visió i ampliació de negoci. Com molts d’ells/es ens comenten, el “take away ha vingut per quedar-se”, doncs encara que tinguin els seus restaurants i serveis de menjador, han pogut observar que hi ha molta gent que accedeix a aquest servei. Un exemple és el personal que treballa a oficines i no té el temps suficient al migdia per fer un àpat a un restaurant, així com les persones que tenen la mobilitat reduïda o persones grans que no poden cuinar i, per tant, han pogut observar les necessitats d’un tipus de client/a que fins ara no veien.

Altres empreses, en aquest cas en el sector del comerç, han implantat el e-commerçe, doncs molts d’ells/elles s’ho plantejaven però mai feien el pas. Eren coneixedor/es de que cada vegada més, la gent opta per la compra a través d’Internet, però estaven aferrats/ades als models de venda clàssics i les botigues de proximitat i, si és cert que no s’ha de perdre aquesta venda de proximitat, el e-commerce els hi està donant un valor afegit a les seves botigues. Això els permet arribar a un públic molt més ampli i abastar major territorialitat.

Per altra banda, el teletreball ha obert els ulls a moltes empreses de diferents sectors, doncs fins ara tenien la idea clàssica de que els treballadors/es havien d’estar sí o sí físicament al seu centre de treball. Els hi feia por no tenir el control físic en relació a la feina realitzada i en diverses situacions, quan el treballador/a demanaven fer teletreball per tal de poder conciliar la vida familiar i laboral, existien moltíssimes reticències donant lloc a conflictes laborals innecessaris. Però amb el Covid-19 han pogut comprovar que el teletreball és possible, que no suposa què el treballador/a estigui a casa sense fer la feina, que és possible donar la opció de conciliar la vida laboral i familiar i, com a contraprestació, tenir equips de treballs més motivats i igualment productius.

Leave a Reply

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies