El paper de l’oficina i el teletreball en la tornada a la normalitat

ValorHuma_tele_trabajo_oficina_coronavirus

La pandèmia ha obligat a adoptar noves maneres de treballar. Les empreses han de reinventar els seus models de treball i aclarir quin és el paper de les oficines en la creació d’espais segurs per als empleats.

La crisi de la COVID-19 ha portat desafiaments humans i humanitaris sense precedents. Moltes empreses de tot el món han estat a l’altura de les circumstàncies, actuant amb rapidesa per a protegir als empleats i adaptar-se a una nova manera de treballar que molts plans de continuïtat empresarial no havien previst. A partir d’aquesta situació, un dels canvis d’actituds més important i que més debat ha generat, és el paper de l’oficina enfront del treball remot o teletreball.

A partir de la situació actual ha nascut un nou punt de vista del treball que ja han albirat moltes empreses: d’entrada s’han adonat que la volta a l’oficina tradicional està resultant més difícil de l’esperat per l’acceptació que ha tingut el treball des de casa com un model de treball viable. Moltes empreses requeriran que els empleats usin màscares en tot moment, redissenyin els espais per a garantir el distanciament físic i restringiran el moviment en àrees amb nivells elevats de personal.

Però, s’erosionaria la cultura empresarial amb el temps sense interacció física en el cas del teletreball? Es veurien afectats la tutoria i desenvolupament de talent? Treballar des de casa ha tingut èxit sol perquè es considera temporal, no permanent?

Dos passos bàsics per a reinventar el treball

Les empreses líders continuaran formulant teories sobre com s’ha de fer el treball i el paper que continuarà tenint l’oficina perquè no existeix una solució única per a tots. La resposta, diferent per a cada organització, es basarà en una sèrie de punts en els quals molts experts, com l’equip de Valor Humà, coincideixen a recomanar i valorar:

1. Reconstruir el model de treball

Durant els confinaments, les empreses s’han adaptat necessàriament per a continuar col·laborant i garantir que els processos més importants es puguin dur a terme de manera remota. La majoria simplement ha trasplantat els processos existents a contextos de treball remot, imitant el que s’havia fet abans de la pandèmia. Això ha funcionat bé per a algunes organitzacions i processos, però no per a uns altres.

Les organitzacions han d’identificar els processos més importants per a cada negoci i revisar-los per complet, sovint amb la participació dels empleats. S’ha de reflexionar també sobre els valors i cultura de les interaccions entre membres del personal. Per exemple, una empresa enfocada a desenvolupar el talent potser no pot continuar desenvolupant aquest tipus d’activitat de manera digital.

Repensar i reconstruir processos i pràctiques servirà com a base d’un model operatiu millorat que aprofita el millor del treball presencial i remot.

guanyadora tant per a ocupadors com per a empleats, amb efectes profunds en la qualitat del talent al qual una organització pot accedir i el cost d’aquest talent.

2. Redissenyar el lloc de treball segons les prioritats.

Moltes persones tenen nocions sobre com es treballa des d’una oficina tradicional: una mescla d’oficines i cubiculums privats, amb sales de reunions i serveis compartits. Encara que les oficines han canviat d’alguna manera durant l’última dècada, és possible que sigui necessari repensar-les i transformar-les per complet per a un món posterior al COVID-19.

En l’oficina del futur, la tecnologia exercirà un paper fonamental per a permetre que els empleats tornin als edificis d’oficines i treballin de manera segura abans que una vacuna estigui àmpliament disponible. Les organitzacions hauran de gestionar quins empleats poden venir a l’oficina, quan poden entrar i ocupar els seus llocs, amb quina freqüència es neteja l’oficina, si el flux d’aire és suficient i si romanen prou separats mentre es mouen per les instal·lacions.

Ara és el moment

Les organitzacions també han d’aprofitar aquest moment per a trencar amb els esquemes del passat i prescindir de vells hàbits: Un retorn ben planificat a les oficines pot ser el millor moment per a reinventar el paper que juguen i crear una millor experiència pel talent, la col·laboració, la productivitat i fins i tot la reducció de despesa. Aquest tipus de canvi requerirà un pensament transformador basat en fets. En definitiva, l’objectiu d’aquesta reinvenció serà el que les bones empreses sempre han volgut: un entorn segur on les persones puguin gaudir del seu treball, col·laborar amb els seus companys i aconseguir els objectius de manera més eficient i enriquidora per a tots.

Leave a Reply

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies