Valor Humà fa un clam a la solidaritat empresarial per plantar cara a la crisi generada pel coronavirus

ValorHumà_empresa_solidaritat

Els professionals de Valor Humà analitzen accions solidàries protagonitzades per empreses i expliquen els seus principals factors

 

L’actual crisi provocada pel coronavirus està desenvolupant una onada de solidaritat a nivell mundial com poques vegades abans havia passat: enviaments de material sanitari arreu del món, personal sanitari que es desplaça entre països per atendre les necessitats més vitals de qui més ho necessiten, donacions econòmiques, voluntariat a les comunitats de veïns… Tothom aporta el que pot : un exemple és que cada dia, una gran part de la població surt a les seves terrasses a las 20.00h per aplaudir la feina que la sanitat pública realitza cada dia, les 24h.

Un altra exemple de solidaritat procedeix també de les empreses. Moltes han seguit treballant per a poder aportar la màxima normalitat possible aquests dies amb la seva activitat: les empreses i superfícies d’alimentació, les assessories, les gestories, serveis de transport, els mitjans de comunicació… És una tasca solidària en temps difícils però que aconsegueix deixar una memòria positiva en totes aquelles persones que ho tenen en compte.

I es que qualsevol detall que es pugui tenir amb els consumidors demostra que les accions de les empreses tenen un efecte real i immediat a la societat: col·laborant en iniciatives concretes, facilitant l’accés als productes més necessaris o als serveis que ofereixen, o intentant mantenir els llocs de treball dels treballadors que es poden permetre.

Des de Valor Humà ressalten una sèrie d’aspectes que les empreses han tenir en compte quan vulguin realitzar accions solidàries. Encara que són difícils de comptabilitzar en un context de pandèmia com l’actual, que fa que les xifres siguin difícils de mesurar, el grau de solidaritat d’una empresa es pot tenir en compte en funció de molts aspectes, i l’equip de Valor Humà en ressalta tres:

  • Qualitat de les accions: l’adaptabilitat d’unes accions espontànies i la planificació i desenvolupament d’aquestes, són les primeres percepcions que té en compte la població. Ha de poder complir amb els objectius que proposen i no deixar res per fer.
  • Continuïtat: les accions han de poder desenvolupar-se durant tota la situació de crisi per a la que s’ha plantejat, de manera regular i amb els recursos disponibles a cada moment, de manera que la percepció de l’activitat sigui el més positiva possible.
  • Acollida de les accions: Els destinataris de les accions solidàries són bàsicament la societat i l’entorn en el que operen les empreses. Quan una acció té una gran acollida, significa que està cobrint una necessitat real. Aquesta és una gran forma de mesurar el grau de solidaritat de les empreses i l’abast de les seves accions.

Segons la responsable de Valor Humà, Carolina Olivera, “són dies de feina frenètica a l’assessoria, estem gestionant ajudes per a empreses i per a autònoms. Al mateix temps ens sorprèn la voluntat de servei de moltes empreses que ens consulten propostes solidàries per ajudar a lluitar contra aquesta pandèmia”. Iniciatives com la donació de material sanitari, l’aportació d’aliments als treballadors en primera línia a la sanitat o el seu transport gratuït per part de taxistes entre d’altres, no són sinó una mostra de com tothom pot col·laborar.

Totes aquestes accions, per grans o petites que siguin, contribueixen a assolir un objectiu molt necessari en aquest moment: ajudar a la població o poder suportar el millor possible la situació actual davant l’Estat d’Alarma i les mesures futures que s’hauran d’adaptar al sistema.

Leave a Reply

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies