Quins coneixements requeriran els treballs en un món post-COVID?

computer-pc-workplace-home-office

Des del despatx Valor Humà analitzen les principals àrees de coneixement que hauran de tenir els treballadors per a formar part del món laboral després del coronavirus.

El context sanitari que s’està desenvolupant arran de la pandèmia del COVID-19 és provocat una situació amb nombrosos desafiaments en tots els sectors, dificultant la supervivència i l’esforç dels motors econòmics, però també donant forma a una era d’oportunitats en les quals noves tecnologies aconsegueixin, si no ho havien fet ja en molts aspectes, una nova perspectiva al comportament del treballador durant els pròxims anys.

La crisi del coronavirus serà un catalitzador de canvis sense precedents en totes les àrees, que es veuran obligades a reformar-se i reestructurar-se per a adaptar-se de manera eficient en les noves realitats que sorgiran. Arran d’aquesta perspectiva, des del Despatx Valor Humà han resumit els principals factors de canvi laborals que s’hauran de tenir en compte des del punt de vista del treballador, amb la condició que puguin modelar la seva manera de treball a la nova normalitat. Si són capaços d’adaptar-se a aquests punts que s’esmenten a continuació, tindran moltes possibilitats de mantenir o aconseguir un nou lloc de treball.

Hi ha tres factors que marcaran la transformació de les principals àrees d’ocupació:

Agilitat: (Planificació i execució)
Transformació digital: (Productes i serveis)
Treball a casa: (Persones i processos)

Agilitat

La rapidesa amb l’adaptació de la manera de treballar serà la clau perquè moltes organitzacions i institucions aconsegueixin superar aquesta crisi. Aquelles que siguin àgils i sàpiguen utilitzar els canals d’informació i treball que s’han creat aquests mesos, seran capaços de realinearse i crear polítiques internes, desenvolupar processos i capacitar als seus equips per a enfocar-se en els desafiaments i necessitats del mercat.

L’agilitat consistirà a fer canvis ràpids per part de l’equip de líders de l’organització, amb la condició que sàpiguen comunicar-se de manera efectiva amb tots els seus membres, així com els seus col·laboradors i els seus propis clients. Serà necessària una planificació adequada, ràpida i actualitzada als nous requisits sanitaris i que, possiblement, no existien anteriorment. Això aportarà una eficiència i optimització que permetran aprofitar de manera proactiva les oportunitats emergents i crear un impacte significatiu en els treballadors i clients en les diferents àrees de negoci de cada sector.

Digital

Els processos de transformació digital que estaven adaptant moltes empreses, s’hauran de veure accelerats per a aconseguir estar llestos com més aviat millor, a més d’estar dirigits as aprofitar les possibilitats i oportunitats que presenten les noves tecnologies. Això permetrà servir millor als clients i evolucionar el negoci. No es tractarà únicament d’implementar un canvi d’aparells electrònics, sinó de l’evolució dels models de negoci inclosos els productes que s’ofereixin, els processos per a distribuir-los i els serveis que s’ofereixin juntament amb aquests.

Per tant, es tractarà d’explorar el llenç d’oportunitats presentades pel cloud, Big Data, la Intel·ligència Artificial i la Internet Of Things entre altres que estan donant forma a una nova forma de comportament amb el client. Amb l’objectius de donar-li continuïtat als negocis i aportar-los rendibilitat, a totes les parts, venedors i compradors, estaran interessats en què s’impulsi aquesta transformació.

Treball a casa

La cultura del teletreball exercirà un paper decisiu, a l’ésser un dels principals factors que permetrà continuar lluitant contra la pandèmia per part de les empreses. Gràcies a aquest model de treball es poden aconseguir mantenir una sèrie d’aspectes essencials per a frenar la propagació del coronavirus i que no hi hagi rebrots, a més de beneficis per a les empreses:

Distanciament social: La principal raó del teletreball és mantenir el distanciament social.

Trasllats al lloc de treball: Treballar des de casa pot estalviar-li a cada empleat moltes hores de viatge, la qual cosa es tradueix en menor despesa de diners, energia i temps.

Ocupació:Totes les empreses, grans o petites, poden reduir costos del lloguer d’oficines en permetre que una gran part dels empleats treballin des de casa.

Durant la pandèmia, les organitzacions han hagut d’avançar i continuen havent d’adaptar-se ràpidament cap al futur del treball. Han hagut de posar a prova la seva capacitat per a combinar persones i els recursos tecnològics dels quals disposaven.

Serà amb la sostenibilitat d’aquestes accions i les que s’esmenten des de Valor Humà on començarà el veritable camí cap a la recuperació. Aquest camí no sols pot ser simbolitzar les bones intencions del sector econòmic, sinó que ha de reflectir un veritable canvi significatiu.

En un món post-COVID, el propòsit, el potencial, la perspectiva i la possibilitat ja no són aspiracions centrades en el futur, sinó la realitat actual.

Els diferents sectors s’enfronten a l’opció de tornar a un món post-COVID que sigui simplement una versió millorada de l’ahir o de construir una versió sostenible del demà.

Leave a Reply

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies